De afgelopen weken - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Tim - WaarBenJij.nu De afgelopen weken - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Tim - WaarBenJij.nu

De afgelopen weken

Door: Tim

Blijf op de hoogte en volg Tim

18 Juli 2016 | Cambodja, Phnom-Penh

Tijd voor mijn nieuwe blog over de afgelopen weken. Dank jullie wel voor het meelezen en de leuke reacties op mijn laatste blog!

Na mijn vorige blog ben ik mijn vader en André op gaan zoeken in Siem Reap om vanaf daar naar Angkor Wat te gaan, het oude, hele grote tempelcomplex. Siem Reap was erg toeristisch en druk maar Angkor Wat was heel indrukwekkend. Op voorhand vond ik het moeilijk om een verwachting te hebben van Angkor Wat maar het waren echt hele grote, mooie tempels! Bijzonder om te zien hoe dit soort indrukwekkende tempels zo lang geleden gebouwd zijn. Angkor Wat en Siem Reap zijn helaas wel heel erg toeristisch. Iets waar ik voor gewaarschuwd was maar dit was wel jammer en een groot verschil ten opzichte van de rest van Cambodja.

De week daarna weer een volle week lesgegeven bij COLT. Dit blijft erg leuk en bijzonder om te doen! Het is leuk om te zien hoe de groep kinderen uit de buurt langzaamaan dingen op beginnen te pikken. Ook blijf het erg leuk om les te geven aan de kinderen van COLT, vooral omdat hun engels heel veel beter is en ik veel verschillende dingen met hen kan doen.

Ook in het huis blijft het erg leuk, we doen nog steeds veel leuke dingen met elkaar. Zo gaan we door de week af en toe uit eten, naar een markt, het winkelcentrum of uit met elkaar.

Ook ben ik het afgelopen weekend met twee anderen uit het huisnaar Kampot geweest, een klein plaatsje aan een rivier vlak bij de kust. Hier verbleven we in rieten boomhutten aan de rivier. Dit was erg leuk! Fijn om even de grote, vieze stad uit te zijn, Kampot is echt heel veel rustiger. We hebben alle drie een scooter gehuurd en veel rondgereden en rondgekeken. Zo zijn we onder andere een berg opgereden waar je normaal een heel mooi uitzicht zou moeten hebben, maar door de mist was er bovenop de berg helaas niets te zien en was het erg koud. De tweede dag zijn we naar een kleiner plaatsje aan de kust gereden en hebben we in de zee gezwommen en krab gegeten, erg lekker!

Helaas heb ik afgelopen week mijn voet geblesseerd toen ik uit de wc stapte en het afstapje hoger was dan ik dacht... Erg onhandig. In het ziekenhuis dachten ze eerst dat ik mijn voet gebroken had, uit de foto’s bleek gelukkig dat dit niet het geval is. Helaas moet ik nu wel vier tot zes weken met krukken lopen. Ik kan nu helaas ook bijna helemaal niet op de voet staan. Ik heb daardoor deze week helaas ook niet meer gewerkt van dinsdag op vrijdag.

Zaterdag ben ik wel weer voor het eerst naar COLT gegaan, dit omdat er een groep jongeren uit Nederland is die vanuit hun hockeyclub bij COLT zijn. Zij hadden een hockeytoernooi georganiseerd voor alle kinderen uit de buurt. Erg leuk om te zien, de kinderen waren echt heel enthousiast. Zondag ben ik ook weer geweest, toen hebben de COLT kinderen en de Nederlandse groep samen Cambodjaanse curry gemaakt en pannenkoeken gebakken, erg lekker!

Morgenochtend vroeg vertrekken we met alle kinderen van COLT naar één van de eilanden voor de kust van Cambodja, het eiland waar ik in het begin ook geweest ben. Dit is hun schoolreisje, we gaan vooral veel zwemmen en spelletjes spelen. We blijven één nacht en zijn dan woensdagavond weer terug. Ik heb er wel heel veel zin in en de kinderen zijn de hele week ook al erg enthousiast, ze zijn er allemaal nog nooit geweweest. Het wordt vast bijzonder.

Volgend weekend komen Aranka, mama en Ellen, wel heel veel zin in. Ik hoop dat ik tegen die tijd weer wat beter kan lopen zodat mijn vakantie met Aranka en de week met mijn moeder en Ellen niette veel in gevaar komt.

Leuk dat jullie weer hebben meegelezen, ik heb weer een aantal foto’s toegevoegd. Ik zal snel weer een nieuwe update plaatsen!

  • 25 Juli 2016 - 11:35

    Loes @ Adriaan:

    Hallo Tim, heel l euk om je nieuwe verslag te lezen. Veel succes bij het vervolg van je verblijf aldaar.
    Liefs,
    Loes & Adriaan

  • 25 Juli 2016 - 12:23

    Loes & Adriaan:

    Lieve Tim, alvast gefeliciteerd met je verjaardag. Vast heel apart om dat daar te vieren. En fijn dat Aranka er bij is. Maak er een mooi feestje van met taart en een drankje.
    Nogmaals: liefs,
    Loes & Adriaan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Cambodja, Phnom-Penh

Tim

Actief sinds 29 Juni 2016
Verslag gelezen: 257
Totaal aantal bezoekers 4594

Voorgaande reizen:

01 Mei 2016 - 01 Oktober 2016

Cambodja

Landen bezocht: